REGULAMIN ORGANIZACYJNY ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ - MIEJSKIEGO OŚRODKA ZDROWIA W LUBAWIE
I Postanowienia ogólne
§1
- Zakład Opieki Zdrowotnej – Miejski Ośrodek Zdrowia w Lubawie zwany dalej „Przychodnią” lub „ZOZ – MOZ” jest podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, działającym w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.
- Przychodnia działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 15.04.2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023r. poz. 991),
- Ustawy z dnia 27.10.2017r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2020r. poz. 172 tj. z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 27.08.2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych
ze środków publicznych (Dz. U. z 2020r. poz. 1398 tj. z późn. zm.), - Ustawy z dnia 06.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
(Dz. U. z 2020 r. poz. 849 tj.), - innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, w tym finansowych i podatkowych,
- Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty
(tj. Dz.U. z 2022r., 1731 z późn. zm.), - Ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej
(tj. Dz.U. z 2022r., poz. 551 z późn.zm.), - Wpisu do rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Warmińsko – Mazurskiego pod nr 15118 zgodnie z ustawą z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023r. poz. 991),
- Statutu Zakładu Opieki Zdrowotnej – Miejskiego Ośrodka Zdrowia w Lubawie – uchwalony uchwałą Rady Miasta Lubawa nr XXV/2023/2016 z dnia 30.11.2016r.
- Siedzibą Przychodni jest Lubawa. Obszarem działania Przychodni jest Gmina i Miasto Lubawa.
§2
- Niniejszy Regulamin określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Przychodni, a w szczególności:
- nazwę podmiotu,
- cele i zadania Przychodni,
- strukturę organizacyjną Przychodni,
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
- miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych - w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń,
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych Przychodni,
- organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych Przychodni oraz warunki ich współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Przychodni pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym,
- warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, - wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat,
- wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością,
- sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Przychodni.
- Regulamin organizacyjny ustala Kierownik, a opiniuje Rada Społeczna.
§3
- Przychodnia realizuje świadczenia zdrowotne na bazie zakładu leczniczego Przychodnia
w Lubawie przy ul. Rzepnikowskiego 20 oraz w gabinetach mieszczących się przy ul. Gdańskiej 25 oraz Rzepnikowskiego 7. - Użyte w Regulaminie organizacyjnym określenia oznaczają:
- Osoba wykonująca zawód medyczny - osobę uprawnioną na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz osobę legitymującą się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny,
- Pacjent - osoba zwracająca się o udzielenie świadczeń zdrowotnych lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych lub osobę wykonującą zawód medyczny,
- Promocja zdrowia - działania umożliwiające poszczególnym osobom i społeczności zwiększenie kontroli nad czynnikami warunkującymi stan zdrowia i przez to jego poprawę, promowanie zdrowego stylu życia oraz środowiskowych i indywidualnych czynników sprzyjających zdrowiu,
- Podstawowa opieka zdrowotna - stanowi miejsce pierwszego kontaktu świadczeniobiorcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27.08.2004r.
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych z systemem ochrony zdrowia, z wyłączeniem sytuacji, w których świadczeniobiorca znajduje się
w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego, o którym mowa w art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 08.09.2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym lub udzielane są mu świadczenia do udzielenia których nie jest wymagane skierowanie zgodnie z art. 57 ust. 2 ustawy z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w ramach którego jest zapewniony dostęp do profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczych, pielęgnacyjnych oraz rehabilitacyjnych świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, - Pielęgniarka podstawowej opieki zdrowotnej - to osoba wykonująca zawód medyczny i spełniająca warunki, o których mowa art. 7 ustawy z dnia 27.10.2017r.
o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2020r. poz. 172 tj., z późn. zm.), - Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej - to osoba wykonująca zawód medyczny
i spełniająca warunki, o których mowa art. 6 ustawy z dnia 27.10.2017r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2020r. poz. 172 tj., z późn. zm.), - Świadczenie zdrowotne - działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania,
- Przychodnia - Zakład Opieki Zdrowotnej – Miejski Ośrodek Zdrowia w Lubawie,
- Kierownik – osoba kierująca Zakładem Opieki Zdrowotnej – Miejski Ośrodek Zdrowia w Lubawie,
- Koordynator ds. lecznictwa – lekarz podstawowej opieki zdrowotnej koordynujący pracę innych lekarzy oraz wykonujący inne polecone mu przez Kierownika obowiązki,
- Pielęgniarka koordynująca– pielęgniarka podstawowej opieki zdrowotnej koordynująca pracę osobom wykonującym zawód medyczny w znaczeniu, art.
2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023r. poz. 991) z wyjątkiem lekarzy oraz wykonująca inne polecone mu przez Kierownika obowiązki, - Pracownik – osoba zatrudniona na umowę o pracę oraz świadcząca usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej.
II Cele i zadanie Przychodni
§4
- Zasadniczym celem Przychodni jest prowadzenie działań zmierzających do ochrony oraz poprawy stanu zdrowia społeczeństwa poprzez organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej, profilaktycznej i rehabilitacyjnej oraz stałe monitorowanie
i podnoszenie jakości udzielanych świadczeń, a także propagowanie zdrowego trybu życia oraz przestrzeganie praw pacjenta, w szczególności określonych w ustawie z dnia z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. - Świadczenia zdrowotne są udzielane dzieciom oraz osobom dorosłym, innym osobom uprawnionym do tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów nieodpłatnie,
za częściową odpłatnością lub całkowitą odpłatnością. - Przychodnia może udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom z pozostałej części kraju
i cudzoziemcom na podstawie ogólnie obowiązujących przepisów.
§5
-
- Przychodnia jako podmiot leczniczy wykonuje działalność poprzez zakład leczniczy poprzez Przychodnia w Lubawie.
- Do zadań Przychodni należy w szczególności organizowanie i udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych i prozdrowotnych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania pacjentom, których stan zdrowia tego wymaga, a w szczególności związanych z:
- badaniem i poradą lekarską,
- leczeniem i pielęgnacją pacjentów,
- opieką nad kobietą ciężarną, noworodkiem i dzieckiem zdrowym,
- konsultacją lekarską,
- badaniami diagnostycznymi,
- profilaktyką i promocją zdrowia.
- Przychodnia może prowadzić inną niż działalność lecznicza, wyodrębnioną działalność gospodarczą w tym m.in. wynajem lub dzierżawa nieruchomości oraz rzeczy ruchomych.
- Przychodnia może uczestniczyć w przygotowywaniu osób do wykonywania zawodu medycznego i kształcenia osób wykonujących zawód medyczny na zasadach określonych w odrębnych przepisach regulujących kształcenie tych osób.
III Zasady kierowania Przychodnią
§6
- Organami Przychodni są:
- Kierownik – odpowiedzialny za zarzadzanie Przychodnią,
- Rada Społeczna – organ doradczy Kierownika oraz organ inicjujący
i opiniodawczy powołany przez organ założycielski.
§7
-
- Kierownik kieruje i reprezentuje na zewnątrz Przychodnię.
- Kierownik samodzielnie podejmuje wszelkie decyzje dotyczące Przychodni i ponosi za nie odpowiedzialność.
- Kierownik jest przełożonym wszystkich pracowników Przychodni.
- Kierownik kieruje pracą Przychodni przy pomocy Koordynatora ds. Lecznictwa oraz Pielęgniarki koordynującej oraz Głównego Księgowego.
- Za pracę i funkcjonowanie danej komórki organizacyjnej odpowiada bezpośrednio osoba, której Kierownik powierzył zadania związane z pracą i funkcjonowaniem tej komórki, a w czasie nieobecności tej osoby, osoba wyznaczona przez Kierownika na zastępstwo.
§8
- Do obowiązków Kierownika należy w szczególności:
- określanie i formułowanie polityki Przychodni,
- planowanie, koordynowanie i nadzorowanie głównych zadań Przychodni
- nadzór nad całością gospodarki finansowej,
- ustalanie zasad i organizacji pracy i współpracy poszczególnych komórek organizacyjnych w celu zabezpieczenia prawidłowego funkcjonowania Przychodni,
- nadzór nad prawidłową realizacją zadań wynikających z przepisów prawa, Statutu i Regulaminu Organizacyjnego przez poszczególne komórki organizacyjne,
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków, skarg i zażaleń pacjentów
i pracowników, - prowadzenie polityki kadrowej gwarantującej odpowiedni poziom udzielanych świadczeń,
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w Przychodni.
- Kierownik upoważnia wyznaczoną osobę do wykonywania czynności na czas swojej nieobecności.
- Kierownik wykonuje swoje obowiązki przy pomocy:
- Koordynatora ds. Lecznictwa,
- Pielęgniarki koordynującej,
- Głównego Księgowego.
§9
- Kierownik wydaje wewnętrzne akty prawne, których projekty sporządzają wyznaczone przez niego osoby merytoryczne, które po przygotowaniu projektu parafują dokumenty,
o ile projekt jest przygotowywany przez kilka osób każda z tych osób parafuje dokument. - W przypadku, gdy wejście w życie aktu prawnego wywołuje skutki finansowe dla Przychodni wymagana jest opinia Głównego Księgowego na projekcie aktu
- Każdy projekt wewnętrznego aktu prawnego wymaga przed jego podpisaniem przez Kierownika kontroli formalno – prawnej przez Prawnika.
- Wewnętrznymi aktami prawnymi wydawanymi przez Kierownika są:
- regulaminy,
- zarządzenia,
- decyzje,
- instrukcje,
- komunikaty
§10
1. Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego oraz organem doradczym Kierownika.
2. Zadaniami Rady Społecznej są:
a) przedstawianie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:
- zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
- związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
- przyznawania kierownikowi nagród,
- rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z kierownikiem.
b) Przedstawianie Kierownikowi wniosków i opinii w sprawach:
- planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
- rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
- kredytów bankowych lub dotacji,
- podziału zysku,
- zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
- regulaminu organizacyjnego,
- dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu;
- opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej.
IV Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
§11
- Świadczenia zdrowotne dla ludności udzielane są w Poradniach oraz Gabinetach -stanowiących komórki organizacyjne zakładu leczniczego.
- W strukturze organizacyjnej Przychodni wyodrębnia się następujące działy: Zakład Leczniczy Przychodnia w Lubawie oraz Sekcję administracyjno – Gospodarczą Przychodni w Lubawie.
- Strukturę organizacyjną Zakładu leczniczego Przychodnia w Lubawie tworzą komórki organizacyjne:
- Poradnie Lekarza POZ,
- Punkt szczepień,
- Gabinet diagnostyczno – zabiegowy,
- Gabinet położnej POZ,
- Gabinet pielęgniarki POZ,
- Gabinet Profilaktyki Zdrowotnej (zlokalizowany na ul. Gdańskiej
25 w Lubawie), - Gabinet Profilaktyki Zdrowotnej (zlokalizowany na ul. Rzepnikowskiego
20 w Lubawie), - Gabinet Profilaktyki Zdrowotnej (zlokalizowany na ul. Rzepnikowskiego
7 w Lubawie), -
- Struktury Sekcji Administracyjno – Gospodarczej Przychodni w Lubawie tworzą osoby zajmujące samodzielne stanowiska np.
- Główny Księgowy,
- Referent ds. kadr i płac,
- Referent ds. ewidencji usług medycznych,
- Inspektor RODO,
- Specjalista ds. BHP,
-
- Schemat przedstawiający strukturę organizacyjną Przychodni stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
§12
Podstawowym celem działalności Przychodni jest udzielanie świadczeń zdrowotnych
w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, które służą zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz prowadzenie profilaktyki zdrowotnej przez osoby do tego uprawnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem praw pacjenta oraz stosowaniu właściwych metod diagnostycznych i leczniczych zgodnie
z obowiązującymi standardami.
§13
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz spełniające wymagania określone w obowiązujących przepisach.
- Świadczenia zdrowotne mogą być udzielane również w ramach wolontariatu,
na zasadach określonych w porozumieniu z wolontariuszem, o którym mowa w art. 44 ustawy z dnia 24.04.2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2020r. poz. 1057).
§14
- Przychodnia w swojej działalności współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie obustronnej umowy o współpracy.
- Umowa o współpracy z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą obejmuje warunki kierowania pacjentów, finansowania świadczeń i nadzoru nad jakością wykonywanego świadczenia zdrowotnego.
- W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowanie na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub w celu leczenia stacjonarnego.
- W razie potrzeby lekarz wydaje niezbędne zaświadczenie o stanie zdrowia
i przysługujących uprawnieniach z tytułu stanu zdrowia lub stopnia niepełnosprawności, w tym także zaświadczenia o prawie do zasiłku chorobowego.
§15
-
- Świadczenia podstawowej opieki zdrowotnej obejmują swoim zakresem świadczenia profilaktyczne, diagnostyczne, lecznicze, oraz pielęgnacyjne z zakresu medycyny ogólnej, rodzinnej i pediatrii.
- Poradnie lekarza POZ i Gabinety postępują zgodnie z zakresem zadań określonych
w odrębnych przepisach wydanych dla lekarza POZ, pielęgniarki POZ, położnej POZ. - Wybór lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej pacjent potwierdza pisemnym oświadczeniem woli - "deklaracją wyboru".
§16
- W stanach nagłych świadczenia zdrowotne są udzielane każdej osobie potrzebującej niezwłocznej pomocy medycznej bez wymaganego skierowania.
- Przychodnia nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
§17
- W Przychodni obowiązuje następująca organizacja przyjęć pacjentów:
- świadczenia zdrowotne powinny być udzielane w dniu zgłoszenia, lub w terminie uzgodnionym z pacjentem,
- w razie nagłego zachorowania pacjent przyjmowany jest w dniu zgłoszenia,
- pacjent ma prawo wyboru lekarza, z którego świadczeń zdrowotnych chce skorzystać.
- Przychodnia zapewnia rejestrację pacjentów na podstawie zgłoszenia w szczególności: osobistego, telefonicznego lub za pośrednictwem osoby trzeciej.
- Przychodnia jest zobowiązana do przyjęcia pacjenta w ustalonym terminie.
W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, a które uniemożliwiają zachowanie terminu Przychodnia informuje pacjenta w każdy dostępny sposób
o zmianie terminu wynikającego ze zmiany kolejności udzielenia świadczenia i jej przyczynie. Dotyczy to również zmiany terminu udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej na wcześniejszy. W przypadku, gdy pacjent nie wyraża zgody na zmianę terminu udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej na wcześniejszy, Przychodnia informuje o możliwości zmiany terminu następnego innego pacjenta - W Przychodni świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej realizowane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 8: 00. do 18: 00. Po godzinie 18: 00 w dni robocze oraz w dni ustawowo wolne od pracy przez całą dobę - usługi są świadczone przez podmioty, które nabyły do tego prawo na mocy przepisów odrębnych.
- Przyjęcia pacjenta przez Lekarza POZ odbywają się w warunkach ambulatoryjnych
i domowych. - Warunkiem realizacji wizyty jest rejestracja pacjenta w formie: stawiennictwa osobistego, telefonicznego lub za pośrednictwem osoby trzeciej.
- Rejestracja pacjentów odbywa się w Rejestracji w godzinach od 7: 00 do 18:00.
- Warunkiem uzyskania bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej i dokonania rejestracji do lekarza, pielęgniarki lub położnej POZ jest pozytywnie zweryfikowane ubezpieczenie zdrowotne w systemie EWUŚ a w przypadku jego braku posiadanie aktualnego dowodu ubezpieczenia lub złożenie oświadczenia o posiadaniu ubezpieczenia zdrowotnego. Obowiązek ten nie dotyczy: sytuacji, w której osoba zgłaszająca się wymaga natychmiastowego udzielenia pomocy medycznej ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia, dzieci do 6 miesiąca życia, które nie zostały zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego, kobiet w ciąży i w okresie połogu oraz dzieci i młodzież do 18 roku życia.
- Osobie nie objętej ubezpieczeniem zdrowotnym świadczenia medyczne udzielane są odpłatnie. Pacjent uiszcza stosowną opłatę w kasie Przechodni a rejestratorka odnotowuje ten fakt w dokumentacji medycznej i przekazuje informację lekarzowi
w celu wystawienia pełnopłatnej recepty. - Zasady rejestracji:
- Bezpośrednio przy dokonywaniu rejestracji uwzględnia się wyrażone przez pacjenta prawo do wyboru lekarza, a także sprawdza się w systemie komputerowym przynależność pacjenta do zakładu i poprawność złożonej deklaracji wyboru.
- W przypadku pierwszorazowej wizyty i wyrażenia chęci korzystania ze świadczeń w Przychodni pacjent wypełnia w rejestracji deklaracje wyboru, rejestratorka sprawdza jej poprawność i własnoręcznym podpisem poświadcza jej złożenie. Następnie pacjentowi założona zostaje dokumentacja medyczna wraz
ze stosownymi oświadczeniami.
§18
-
- Przy rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci lub o nie upoważnieniu nikogo, upoważnienie osoby do udzielania informacji o swoim stanie zdrowia lub o nie upoważnieniu nikogo, a także upoważnienie osoby do uzyskiwania kopii dokumentacji medycznej albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia.
- W gabinecie pacjent zobowiązany jest do wyrażenia zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych. Zgoda musi być złożona przez pacjenta każdorazowo przed rozpoczęciem udzielenia świadczenia zdrowotnego, badania diagnostycznego.
- O kolejności przyjęć pacjentów decyduje Lekarz POZ z uwzględnieniem stanu zdrowia pacjenta.
- W Przychodni poza kolejnością świadczenia zdrowotne udzielane są:
- inwalidom wojennym i wojskowym,
- kombatantom,
- zasłużonym Honorowym Dawcom Krwi,
- zasłużonym Dawcom Przeszczepu,
- uprawnionym żołnierzom i pracownikom oraz weteranom poszkodowanym
- w zakresie leczenia urazów i chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa, - kobietom w ciąży,
- świadczeniobiorcom do 18 roku życia, u których stwierdzono ciężki
i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, - działaczom opozycji antykomunistycznej i osobom represjonowanym z powodów politycznych,
- osobom posiadającym orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności,
- osobom deportowanym do pracy przymusowej oraz osadzonym w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich.
- W miejscach rejestracji pacjentów umieszczone są informacje o ww. uprawnieniach.
§19
- Na każdym etapie udzielania świadczeń zdrowotnych pacjent ma prawo do złożenia skargi/zażalenia na zachowanie lub czynności pracowników. Skargi/zażalenia przyjmuje Kierownik po wcześniejszym umówieniu się w każdy poniedziałek od godz. 12:00 do godziny 13:30.
- Skargę/zażalenie może być złożona ustnie do protokołu lub pisemnie. Na każdą skargę/zażalenie zostanie udzielona odpowiedź w terminie nieprzekraczającym 30 dni od dnia jego złożenia.
V Organizacja Przychodni
§20
- Koordynator ds. lecznictwa zobowiązany jest do planowania, organizowania, nadzorowania oraz kontroli funkcjonalnej działalności Przychodni pod względem wykonywania świadczeń zdrowotnych oraz nadzorowania pracy innych lekarzy.
- Pielęgniarka koordynująca zobowiązana jest do nadzoru nad organizacją pracy pielęgniarek, pracowników Recepcji, sprzątaczek, nadzoru nad terminowym i fachowym wykonywaniem zadań przez podległy personel, nadzoru nad stanem sanitarno-higienicznym, kontroli racjonalnego zużycia materiałów, narzędzi i sprzętu medycznego, organizacji promocji zdrowia, dokonywaniu analiz obciążenia pracą i nadzór nad efektywnym wykorzystaniem czasu pracy.
- Lekarz POZ planuje i realizuje opiekę lekarską nad świadczeniobiorcą, w zakresie działań mających na celu zachowanie zdrowia, profilaktykę chorób, rozpoznawanie i leczenie chorób oraz rehabilitację.
- Pielęgniarka POZ planuje i realizuje opiekę pielęgniarską nad świadczeniobiorcą i jego rodziną, w zakresie promocji zdrowia i profilaktyki chorób, świadczeń pielęgnacyjnych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych.
- Położna POZ planuje i realizuje pielęgnacyjną opiekę położniczo – neonatologiczno – ginekologiczną, w zakresie promocji zdrowia i profilaktyki chorób, świadczeń pielęgnacyjnych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych.
§21
Wszyscy pracownicy Przychodni mają obowiązek współpracować ze sobą wzajemnie w celu zapewnienia sprawności funkcjonowania Przychodni, na zasadach określonych w dokumentach regulujących działalność.
§22
Do zadań poradni podstawowej opieki zdrowotnej należy w szczególności:
- przyjmowanie i przeprowadzanie badań pacjentów oraz prowadzenie ich dokumentacji,
- zlecanie i wykonywanie podstawowych badań laboratoryjnych i dodatkowych,
- kierowanie na konsultacje specjalistyczne w celu dalszej diagnostyki i leczenia,
- kierowanie do jednostek lecznictwa zamkniętego w celu dalszej diagnostyki i leczenia, na leczenie uzdrowiskowe,
- orzekanie o stanie zdrowia w oparciu o osobiste badanie i dokumentację medyczną,
- zlecanie i kontrola leczenia farmakologicznego, zabiegów rehabilitacyjnych,
- orzekanie o czasowej niezdolności do pracy i nauki zgodnie z odrębnymi przepisami.
- dokonywanie kwalifikacji do obowiązkowych szczepień oraz informowanie
o szczepieniach zalecanych, - uczestniczenie w realizacji programów zdrowotnych,
- opieka środowiskowa.
§23
Do zadań Gabinetu diagnostyczno – zabiegowego i Punktu szczepień należy m.in.:
- wykonywanie zabiegów pielęgnacyjno – leczniczych,
- wykonywanie iniekcji podskórnych, domięśniowych i dożylnych,
- wykonywanie opatrunków, pomiarów parametrów życiowych, pobieranie krwi do badań analitycznych,
- wykonywanie szczepień,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika.
§24
Do zadań Gabinetów Profilaktyki Zdrowotnej należy m.in.:
- prowadzenie edukacji zdrowotnej uczniów,
- czynne poradnictwo dla uczniów z problemami zdrowotnymi oraz sprawowanie opieki nad uczniami z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnością,
- wykonywanie i interpretowanie testów przesiewowych oraz kierowanie, postępowaniem poprzesiewowym,
- udzielanie pomocy przedlekarskiej w przypadku nagłych zachorowań urazów, zatruć,
- doradztwo dla dyrektora szkoły zgodnie z posiadanymi kompetencjami,
- udział w planowaniu, realizacji i ocenie edukacji zdrowotnej,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika.
§25
Do zadań Głównego Księgowego należy:
- prowadzenie rachunkowości przychodni zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- przestrzeganie w zarządzaniu finansami zasad ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych,
- analiza finansów w ujęciu długoterminowej strategii zarządzania,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika,
- sprawowanie kontroli nad legalnością, rzetelnością i prawidłowością sporządzenia wszelkich dokumentów obrotu środkami pieniężnymi, rzeczowymi, składnikami majątkowymi oraz dokumentami rozliczeniowymi,
- opracowywanie projektów planów finansowych,
- prowadzenie kasy, ewidencji kosztów i inwentaryzacji,
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- rozliczanie świadczeń zdrowotnych zakontraktowanych przez NFZ,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika.
§26
Do zadań Specjalisty ds. Kadr i Płac należy prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników oraz wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.
§27
Zadania specjalisty ds. BHP m.in.:
- sporządzanie okresowych analiz stanu BHP w Przychodni,
- prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów BHP,
- zgłaszanie wniosków dot. wymagań BHP, wymogów ergonomii na stanowiskach pracy,
- prowadzenie rejestru wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
- nadzór nad badaniami środowiska pracy.
- współpraca z Państwową Inspekcją Sanitarną, laboratoriami środowiskowymi oraz ze Społeczną Inspekcją Pracy.
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.
§28
Zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych m.in.:
- zapewnienie wysokiego poziomu przestrzegania przepisów i zasad ochrony danych osobowych,
- wdrożenie przepisów RODO oraz nadzór nad ich przestrzeganiem, w tym:
- informowanie Administratora oraz pracowników przetwarzających dane osobowe
o obowiązkach, które na nich spoczywają, - monitorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych oraz polityk bezpieczeństwa Administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych,
- współpraca z UODO,
- rozwiązywanie bieżących problemów w obszarze ochrony danych osobowych oraz uczestnictwo w procesie zarządzania incydentami bezpieczeństwa,
- informowanie Administratora oraz pracowników przetwarzających dane osobowe
- Wykonywanie innych obowiązków zleconych przez Kierownika w zakresie ochrony danych osobowych.
§29
Referent ds. ewidencji usług medycznych m.in.:
- prowadzenie ewidencji pacjentów i usług medycznych,
- sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań oraz zestawień z działalności medycznej jednostki.
§30
Zadania Prawnika m.in:
- analiza projektów przygotowywanych dokumentów pod względem formalno – prawnym,
- reprezentowanie Przychodni przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, udział w postępowaniach odwoławczych,
- wsparcie w przygotowywanie projektów umów,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.
§31
- Szczegółowe zadania pracowników zajmujących samodzielne stanowiska określone są w zakresach obowiązków pracowników lub w umowach cywilno-prawnych.
- Pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy odpowiedzialni są za właściwe organizowanie pracy oraz zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań i obowiązków.
- Pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy podlegają bezpośrednio Kierownikowi i przed nim odpowiadają za wykonywanie swoich zadań.
§32
Jednostki i komórki organizacyjne czynne są od poniedziałku do piątku w godzinach podanych do wiadomości na tablicach informacyjnych albo drzwiach poszczególnych gabinetów/poradni.
VI Warunki współdziałania z innymi podmiotami
§33
Przychodnia realizując swoje zadania współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości powstępowania poprzez zawierania umów i porozumień w przedmiocie świadczeń zdrowotnych.
VII Udostępnienie dokumentacji medycznej
§34
-
- Przychodnia prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną w sposób określony odrębnymi przepisami oraz zapewnia ochronę danych zawartych w tej dokumentacji.
- Przychodnia udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta.
- Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.
- Przychodnia udostępnia dokumentację medyczną również:
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
- organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom w ochronie zdrowia, a także Rzecznikowi Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli,
- podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15.04.2011r.
o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, - upoważnionym przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15.04.2011r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny,
w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, - Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nią zadań określonych w art. 31n ustawy z dnia 27.08.2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1373, z późn. zm.), - Agencji Badań Medycznych w zakresie określonym ustawą z dnia 21 lutego 2019r. o Agencji Badań Medycznych (Dz. U. poz. 447 oraz z 2020 r. poz. 567);
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej,
w związku z prowadzonym postępowaniem, - uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek,
- organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności,
w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem, - podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów,
- zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji,
- osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia,
- wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1 ustawy z dnia 06.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020r. poz. 849 tj.)., w zakresie prowadzonego postępowania;
- spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1 ustawy z dnia 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 849 tj.),
- osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy
z dnia 28.04.2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia, - członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 05.12.2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych
u ludzi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1845 tj.), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.- Dokumentacja medyczna podmiotów leczniczych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 15.04.2011r. o działalności leczniczej, instytutów badawczych, o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 30.04.2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2020r. poz. 1383 t.j.) i innych podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych uczestniczących w przygotowaniu osób do wykonywania zawodu medycznego
i kształceniu osób wykonujących zawód medyczny jest udostępniana tym osobom wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów dydaktycznych. - Osoby, o których mowa w ust. 5, są obowiązane do zachowania w tajemnicy informacji zawartych w dokumentacji medycznej, także po śmierci pacjenta.
- Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
- Elektroniczna dokumentacja medyczna, o której mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 28.04.2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, jest udostępniana na zasadach określonych w przepisach tej ustawy, ustawy z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ustawy z dnia 06.09.2001r. - Prawo farmaceutyczne.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- a) do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych, albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych,
z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć, - b) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku,
- c) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych,
a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta, - d) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
- e) na informatycznym nośniku danych.
- Zdjęcia rentgenowskie wykonane na kliszy, przechowywane przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, są udostępniane za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu.
- Dokumentacja medyczna prowadzona w postaci papierowej może być udostępniona przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu).
- Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych prowadzi wykaz zawierający następujące informacje dotyczące udostępnianej dokumentacji medycznej:
- Dokumentacja medyczna podmiotów leczniczych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 15.04.2011r. o działalności leczniczej, instytutów badawczych, o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 30.04.2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2020r. poz. 1383 t.j.) i innych podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych uczestniczących w przygotowaniu osób do wykonywania zawodu medycznego
- a) imię (imiona) i nazwisko pacjenta, którego dotyczy dokumentacja medyczna,
- b) sposób udostępnienia dokumentacji medycznej,
- c) zakres udostępnionej dokumentacji medycznej,
- d) imię (imiona) i nazwisko osoby innej niż pacjent, której została udostępniona dokumentacja medyczna, a w przypadkach, o których mowa w art. 26 ust. 3 i 4 ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta
(Dz. U. z 2020r. poz. 849 t.j.), także nazwę uprawnionego organu lub podmiotu, - e) imię (imiona) i nazwisko oraz podpis osoby, która udostępniła dokumentację medyczną,
- f) datę udostępnienia dokumentacji medycznej.
§35
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób określony w § 34 Przychodnia pobiera opłatę.
- Opłaty, o której mowa w ust. 1, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w § 34 ustęp 10 punkt b i f oraz ustęp 1 27 ust. 1 pkt 2 i 5 oraz ust. 3.
§36
-
- Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych przechowuje dokumentację medyczną przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
- dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
- dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
- zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,
- skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
- 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
- 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie - w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
- dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
- Po upływie okresów wymienionych w ust. 1 podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych niszczy dokumentację medyczną w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła. Dokumentacja medyczna przeznaczona do zniszczenia może być wydana pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta.
- Po upływie okresów, o których mowa w ust. 1, do postępowania z dokumentacją medyczną będącą materiałem archiwalnym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020r. poz. 164), stosuje się przepisy wydane na podstawie art. 5 ust. 2 i 2b tej ustawy.
VIII Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat oraz wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością
§37
-
- Opłaty mogą być pobierane od:
- Pacjentów nieubezpieczonych, z wyjątkiem nieubezpieczonych, których koszty leczenia pokrywa Narodowy Fundusz Zdrowia lub budżet państwa,
- Pacjentów, którzy nie przedstawili dokumentu potwierdzającego uprawnienie do świadczeń opieki zdrowotnej,
- Cudzoziemców nieuprawnionych na podstawie umów międzynarodowych do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych, a gdy świadczenie jest udzielane obywatelowi innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej - w przypadku braku dokumentu potwierdzającego fakt ubezpieczenia,
- Pacjentów korzystających ze świadczeń nie objętych umową z NFZ.
- Wysokość opłat za wykonywanie świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane
ze środków publicznych oraz za wydawanie dokumentacji medycznej ustalona jest
w cenniku stanowiącym Załącznik Nr 1 do Regulaminu. - Warunki odpłatności w umowach innych niż z NFZ są negocjowane z usługodawcami indywidualnie.
- Opłaty mogą być pobierane od:
§38
Udzielanie świadczeń zdrowotnych odpłatnych organizowane jest w taki sposób, aby nie ograniczać dostępności do świadczeń finansowanych ze środków publicznych, w. sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego, niedyskryminacyjnego
i przejrzystego dostępu do świadczeń zdrowotnych oraz zgodnie z kryteriami medycznymi.
§39
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27.10.2017r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz. U. z 2020r. poz. 172 tj. z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 15.04.2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2020r. poz. 2950
tj. z późn. zm.) oraz inne przepisy powszechnie obowiązującego ustawodawstwa.
IX Kontrola zarządcza w Przychodni
§40
- Kontrolę zarządczą stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
- Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:
- zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
- skuteczności i efektywności działania,
- wiarygodności sprawozdań,
- ochrony zasobów,
- przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
- efektywności i skuteczności przepływu informacji,
- zarządzania ryzykiem.
- Kierownik Przychodni jest odpowiedzialny za dokonywanie oceny funkcjonowania systemu kontroli zarządczej.
- Szczegółowy zakres, zasady oraz tryb kontroli zarządczej określają wewnętrzne regulacje.
§41
-
- Regulamin Organizacyjny podaje się do wiadomości pracowników Przychodni oraz pacjentów poprzez jego umieszczenie w miejscach ogólnodostępnych.
§42
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.01.2024r.
Załączniki:
- Schemat organizacyjny,
- Cennik świadczeń.
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Cennik usług w Zakładzie Opieki Zdrowotnej - Miejskim Ośrodku Zdrowia w Lubawie:
- Porada lekarska – 100 zł
- Iniekcje domięśniowe – 20 zł
- Iniekcje dożylne - 30 zł
- Iniekcje podskórne – 15 zł
- Badanie EKG – 50 zł
- Pomiar ciśnienia tętniczego – 10 zł
- Pomiar glikemii – 5 zł
- Spirometria – 50 zł
- Za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej – 0,30 zł
- Za wyciąg lub odpis dokumentacji medycznej – 7,00 zł